dimecres, 17 d’abril del 2013

Comencem la restauració d'un piano Cussó SFHA










Comencem una nova restauració. Es tracta d'un piano de la marca Cussó SFHA (Sociedad Franco Hispano Americana) fabricat a Barcelona l'any 1919. La fàbrica Cussó era una de les més importants de Barcelona de principis de s. XX. Segur que coneixeu un barri de Barcelona que es diu Camp de l'Arpa. Doncs aquest nom ve del camp del davant de la fàbrica Cussó, on emmagatzemaven les arpes de ferro colat a sol i serena (per detectar errades de fosa). 
A la dreta d'aquesta fotografia podeu observar la fàbrica de pianos Cussó. A l'esquerra podeu observar la Sagrada Família.

5 comentaris:

Rosa Grau ha dit...

Hola! M'agrada molt el teu blog. Aviat començaré a restaurar un Cussó SFHA jo mateixa. Encara sóc principant en la matèria. Em sembla que el piano del teu blog és un 33000 o 22000? Em sabries dir de quin any és un Cussó SFHA de número 29.800? Tinc entès que se'n fabricaven uns 1.000 per any, de manera que això ens podria donar una idea. Tenen la data inscrita en algun lloc de la màquina?

Rosa Grau ha dit...

Per cert, aquest teu té un moble molt bonic. El meu no és tan espectacular!

Rosa Grau ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Hola bon dia. Sóc l'Àlex de Girona. Restauro pianos antics i tres dels que he restaurat han estat CUSSÓ. La veritat és que sonen molt i molt bé. Si algú necessita un cop de mà o voleu formar un grup d'amants dels pianos i les restauracions em faria il·lusió. el meu correu és llimona2 arroba hotmail punt com. Salutacions !!!

olesamusikpianos ha dit...

Hola Rosa Doncs el número de sèrie del piano és 33043 i és de l'any 1919. Moltes vegades l'any de fabricació es pot trobar a la barra central de la màquina. Ho pots veure en una foto en l'entrada "preparació del centre de la màquina" del dia 10 de maig de 2013.